باهوش

مطالب جذاب ، خواندنی و آموزشی

اصطلاح دونگی یا دنگی حساب کردن در انگلیسی Go Dutch از کجا آمده

  • ۰۲:۵۴

اصطلاح دونگی یا دنگی حساب کردن در انگلیسی Go Dutch از کجا آمده

دنگی حساب کردن

اگر سطح متوسط زبان انگلیسی باشید و یا علاقه مند به عبارت "دونگی حساب کردن" در زبان انگلیسی باشید، حتما عبارت Let’s go Dutch را شنیده اید.

اما این عبارت Going Dutch از کجا آمده است و ریشه آن چیست؟

همانطور که می دانید زمانی که مهمانی شما شامل افراد زیادی می شود، منصفانه ترین راه برای متعادل کردن مخارج، دونگی حساب کردن است. یعنی هر شخصی به ازای غذایی که خورده، پول بپردازد.

در انگلیسی به دونگی حساب کردن می گویند Go Dutch اما این عبارت از کجا آمده؟ آیا مردم هلند اینگونه هستند؟ آیا آنها همیشه دونگی حساب می کنند؟

جالب است بدانید که کلمه Dutch به اصلن به هلندی ها اشاره ندارد و به مردم آلمان اشاره دارد.

در قرن 17 و 18، بسیاری از افرادی که زبان آلمانی داشتند به آمریکا مهاجرت کردند و بخصوص در ایالت پنسیلوانیا ساکن شدند.

در اروپا به افرادی که در بخشی از آلمان زندگی می کردند، اسم مستعار High Dutch اختصاص داده بودند.

نکته ای که همین ابتدا باید توجه کنید این است که آلمانی ها بجای کلمه ی German از Deutsch استفاده می کنند.

لقب (به انگلیسی Moniker) Dutch در آمریکا به افرادی اختصاص داشت که در پنسیلوانیا زندگی می کردند و به آنها Pennsylvania Dutch گفته می شد.

افراد Pennsylvania Dutch به این مشهور بودند که هرگز قرضی را نپرداخته رها نمی کردند. آنها همیشه در رستوران و مسافرخانه های سهم خود را می پردازند و هرگز به کسی مدیون پول نمی شوند.

در سال 1873 ، روزنامه دموکرات طنز اظهار داشت که می خواران در میخانه ها بد نیست که The Dutch Treat را استفاده کنند. در سال 1897 ، یک نویسنده روزنامه ژورنال مورنینگ Morning Journal توضیح داد که چگونه او و دوستانش" چگونه به برنامه "Go on the Dutch Lunch" می روند: یعنی هر کسی برای خودش می پردازد. در حقیقت ، "Go Dutch" اولین بار در حدود سال 1914 مورد استفاده قرار گرفت.

بعدها کاربرد این عبارت تغییر کرد و به جای دونگی حساب کردن (در انگلیسی Splitting the bill) مورد استفاده قرار گرفت. هرچند این شیوه ی رستوران رفتن در بسیاری از کشورهای دنیا بی ادبانه و به دور از مهمانوازی است.

جالب است بدانید که در مصر به دونگی حساب کردن می گویند Englizy یا English-Style یعنی به سبک انگلیسی. یا در پاکستان به دونگی حساب کردن می گویند The American System.

اما در ترکیه به این صورت بیان می شود Hesabi Alman usulu odemek یعنی به سبک آلمان ها پرداخت کنیم.

منبع: Todayifoundout.com

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مطالب خواندنی ، جذاب و آموزشی | جواب های مشخص و واضح برای پرسش ها و سوال های رایج | ترجمه متن های علمی به همراه آموزش لغات انگلیسی
Designed By English Partner Powered by فاضل احمدزاده