باهوش

مطالب جذاب ، خواندنی و آموزشی

گوسفند رومانوف یا رومانف – نژاد اصیل

  • ۱۲:۲۶

گوسفند رومانوف یا رومانف – نژاد اصیل

رومانوف یک نژاد واقعی و خالص اصلاح نشده گوسفند است.

برخلاف اکثر نژادهای آمیخته گری شده مانند شال رومانوف در ایران، نژاد رومانوف حاصل Cross Breed نمی باشد.

 

این نژاد ساخته دست بشر نیست. رومانوف یک نژاد طبیعی است و در ژن آن دخل و تصرف صورت نگرفته است.  

در نتیجه ، از نژاد رومانوف نباید انتظار چند قلوزایی خاص یا غیره داشت ، زیرا این نژاد در همه حال شکل و تولیدات پایداری دارد.

یکی از مهمترین نکات مربوط به این نژاد که همیشه مرا تحت تأثیر قرار داده است ، این است که با توجه به ساخت ساده بدن رومانوف ها ، معمولاً آنها با مشکلات زایمان روبرو نمی شوند.

بره های هنگام تولید سایز بزرگ و حجیم ندارند و به راحتی متولد می شوند. شاهد بوده ایم که بسیاری از میش های RV در حالت ایستاده و بدون دردسر زایمان می کنند.

این نژاد مطابق با میزان تغذیه و شرایط نگهداری ، تولیدات خواهد داشت. اگر می خواهید که هر 7 ماه یک بار تولید مثل از آنها بگیرید، معمولا به شما دوقلو و در برخی موارد 3 قلو می دهند.

 

اگر زایمان آنها را به یک سال بیاندازید، بسیار محتمل است که بره های رومانوف 3 قلو تا 5 قلو تحویل بگیرید.

 

بره های رومانوف هنگام تولید قوی هستند و ساختار استخوان بندی خوبی دارند.

پوشش گوسفند نژاد رومانوف به رنگ سیاه و ترکیبی از مو و پشم است. این نژاد دم کوتاهی دارد و بر روی صورت، سر، پاها و شکم پشم ندارد و این باعث می شود که بره هنگام تولد تمیز خارج شود.

رومانوف بارورترین گوسفند جهان است! برای آنها معمول است که اولین مجموعه دوقلوهای خود را در سن 1 سالگی داشته باشند. اگر آنها را به اندازه کافی تغذیه کنید تا وزن آنها به 7 تا 90 کیلوگرم برسد ، می توانید آنها را پرورش دهید و تا اولین دوقلوهای خود را در 12 ماهگی بدنیا بیاورند.

میش های رومانوف خیلی به ندرت پیش می آید که بره خود را از خود دور کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مطالب خواندنی ، جذاب و آموزشی | جواب های مشخص و واضح برای پرسش ها و سوال های رایج | ترجمه متن های علمی به همراه آموزش لغات انگلیسی
Designed By English Partner Powered by فاضل احمدزاده