باهوش

مطالب جذاب ، خواندنی و آموزشی

فصل دوم قسمت 3 – زن 75 ساله چطور حافظه خود را برگرداند

  • ۱۰:۳۷

فصل دوم قسمت 3 – زن 75 ساله چطور حافظه خود را برگرداند

حافظه زن سالخورده چطور برگشت

 

ترجمه فصل دوم قسمت سوم از کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه را در ادامه بخوانید.

تمام پست های مربوط به ترجمه کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه را در اینجا بخوانید.


یک خانم 75 ساله عادت داشت که این جمله را با خود تکرار کند:" من حافظه ام رو دارم از دست می دم"

او این جمله را معکوس کرد و چندین بار در روز با خود تکرار می کرد:" حافظه من از امروز در حال قوی تر شدن است. باید همیشه هر چیزی که نیاز دارم را در هر لحظه ای به خاطر بسپارم. برداشت های دریافتی واضح تر و مشخص تر خواهد بود. من آنها را به طور خودکار و با سهولت حفظ می کنم. هرچه بخواهم بخاطر بسپارم ، بلافاصله خود را به صورت صحیح در ذهنم نشان می دهد. من هر روز به سرعت در حال پیشرفت هستم و خیلی زود حافظه ام بهتر از گذشته می شود. ”

در پایان سه هفته ، حافظه او به حالت عادی برگشته و او خوشحال شد.

چگونه او خوی بد خود را تغییر داد

بسیاری از مردانی که از بدخلقی شکایت می کردند ، ثابت کردند که بسیار در مقابل پیشنهاد اتوماتیک Autosuggestion آسیب‌پذیر هستند و با استفاده از عبارات زیر سه یا چهار بار در روز - صبح ، ظهر و شب قبل از خواب حدود یک ماه نتایج شگفت انگیزی به دست می آورند.

"از این پس ، من باید خوش خلق تر باشم. شادی ، خوشبختی و خوشحالی اکنون به حالات عادی ذهن من تبدیل شده است. هرروز بیشتر و بیشتر دوست داشتنی می شوم و درک می کنم. من اکنون در حال تبدیل شدن به مرکز تشویق و حسن نیت برای همه کسانی که با من ارتباط دارند هستم ، آنها را با خلق خوبم تحت تاثیر قرار می دم. این حال و هوای شاد اکنون حال و هوای طبیعی من است. سپاسگزارم."

 

قدرت پیشنهاد سازنده و تخریب کننده ذهن انسان

یک نوع دیگری از پیشنهاد یا اظهار نظر وجود دارد که به آن پیشنهاد از سوی دیگران (به انگلیسی Heterosuggestion) گفته می شود. در تمام دوران تاریخ پیشنهاد نقش مهمی در زندگی و ذهن مردم بازی کرده است. در بسیاری از نقاط جهان، پیشنهاد قدرت کنترل کننده مذهب است.

ممکن است از پیشنهادات برای نظم و انضباط و کنترل خود استفاده کنیم ، اما می تواند برای کنترل و فرمان بر دیگران که قوانین ذهن را نمی شناسند نیز استفاده شود.

در شکل سازنده آن فوق العاده و باشکوه است. در جنبه های منفی آن یکی از مخرب ترین الگوهای پاسخی ذهن است که منجر به ایجاد الگوهای بدبختی ، ناکامی ، رنج ، بیماری و فاجعه می شود.

آیا هیچکدام از این ها را پذیرفته اید؟

از ابتدای نوزادی و طفولیت به اکثر ما پیشنهادات منفی زیادی داده شده است.

ما نمی دانستیم که چگونه آنها را خنثی کنیم ، ناخودآگاه آنها را پذیرفتیم.

در اینجا برخی از پیشنهادات منفی آورده شده است:

  • "شما نمی توانید."
  • "شما هرگز به هیچ چیزی اضافه نمی کنید."
  • "شما نباید..."
  • "شما شکست خواهید خورد."
  • " شانسی ندارید"
  • " کاملا اشتباه می کنی "
  • "فایده ای ندارد"
  • " فایده ای نداره که تلاشت رو زیاد بکنی. "
  • " هیچ کس اهمیت نمی ده، لازم نیست تلاش کنی"
  • " شما اکنون خیلی پیر شدید "
  • " اوضاع بدتر و بدتر می شوند"
  • " زندگی یک آسیاب بی پایان است. "
  • "نمی تونی برنده بشی"
  • "خیلی زود ورشکسته خواهید شد"
  • "مراقب باش، مریض خواهی شد"
  • و غیره

مگر در بزرگسالی از پیشنهاد سازنده استفاده کنید ، که یک روش درمانی مجدد ( به انگلیسی Reconditioning therapy) است ، تاثیراتی که در گذشته رو شما گذاشته شده می تواند باعث ایجاد الگوهای رفتاری شود که باعث شکست در زندگی شخصی و اجتماعی شما می شود.

پیشنهاد اتوماتیک یا خودکار ابزاری است که شما را از شر انبوه شرایط کلامی منفی رهایی می بخشد که در غیر این صورت می تواند الگوی زندگی شما را مخدوش کند و توسعه عادات خوب را دشوار می کند.

شما می توانید پیشنهادات منفی را خنثی کنید

هر روز دفترچه یادداشت را بردارید ، و ده ها مورد را که می توانند بذر بیهودگی ، ترس ، نگرانی ، اضطراب و عذاب قریب الوقوع را بکارند، بخوانید.

اگر این بذرهای منفی توسط ذهن شما پذیرفته شوند ، می توانند باعث شوند شما اراده زندگی را از دست بدهید. با دانستن اینکه شما می توانید با پیشنهاد اتوماتیک سازنده ذهن ناخودآگاه خود ، تمام این پیشنهادات منفی را رد کنید و با همه این ایده های مخرب مقابله می کنید.

مرتباً پیشنهادات منفی که مردم به شما ارائه می دهند را بررسی کنید. نیازی نیست که تحت تأثیر پیشنهاد منفی دیگران باشید.

همه ما در کودکی و نوجوانی به اندازه کافی از آن رنج کشیده ایم. اگر به عقب نگاه کنید ، می توانید به راحتی بیاد آورید که چگونه والدین ، دوستان ، بستگان ، معلمان و همکاران در یک کمپین پیشنهادی منفی نقش داشته اند.

مطالبی را که برای شما گفته شد مطالعه کنید و خواهید فهمید که بخش اعظم آن در قالب پروپاگاندا بوده است.

هدف بسیاری از آنچه گفته شد کنترل شما یا القای ترس (به انگلیسی instill fear) به شما بود.

این روند "اظهار نظر منفی دیگران" در هر خانه ، محل کار ، کارخانه و باشگاه ادامه دارد. خواهید فهمید که بسیاری از این پیشنهادات برای این است که شما همانطور که دیگران می خواهند و به نفعشان هست، فکر کنید ، احساس کنید و عمل کنید.

چطور پیشنهاد یا اظهار نظر یک پیشگو، یک نفر را کشت

در ادامه یک نمونه از تاثیر اظهارنظر دیگران را می خوانید.

یکی از خویشاوندان من در هند برای پیشگویی نزد فالگیری مراجعه کرد و به او گفته شد که او اوضاع قلبی مساعدی ندارد و پیش بینی شده بود که او در ماه آینده خواهد مرد. او این موضوع را به همه اعضای خانواده خود گفت و شروع به وصیتنامه نوشتن کرد.

این پیشنهاد قدرتمند وارد ذهن ناخودآگاه او شد زیرا او کاملاً آن را پذیرفت.

خویشاوندم نیز به من گفتند که این فالبین و پیشگو آدم عجیب و غریبی است و می تواند به دیگران آسیب بزند یا تاثیر مثبت داشته باشد. این خویشاوند من مرد و ندانست که خودش باعث مرگ خود شد. گمان می کنم بسیاری از ما داستانهای احمقانه ، مسخره ، خرافاتی مشابه شنیده ایم.

بگذارید با توجه به دانش ما از روشی که ذهن ناخودآگاه کار می کند ، ببینیم چه شد.

هرچه ذهن آگاه و استدلال گر انسان باور داشته باشد؛ ذهن ناخودآگاه قبول خواهد کرد و به آن عمل خواهد کرد.

خویشاوند من هنگام رفتن به دیدن این پیشگو خوشحال ، سالم ، نیرومند و قوی بود. پیشگو به او یک اظهارنظر بسیار منفی داد ، که او پذیرفت، وحشت کرد و دائماً بر این حقیقت که او در ماه آینده خواهد مرد ، تمرکز کرد.

او به همه در مورد آن گفت و خود را برای پایان آماده کرد. این فعالیت در ذهن خود او اتفاق افتاد. او با ترس و انتظار مرگ خود ، به اصطلاح، تخریب جسمی را به وجود آورد.

زنی که مرگ او را پیش بینی می کرد ، قدرتی بیشتر از سنگ و چوب در مزرعه نداشت.

پیشنهاد و اظهارنظر او هیچ قدرتی برای خاتمه و یا رسیدن به انتهایی که پیشنهاد کرده بود نداشت.

اگر خویشاوند من قوانین ذهن خود را می دانست ، این پیشنهاد منفی را کاملاً رد می کرد و از توجه هر چه بیشتر به سخنان او امتناع می ورزید چون می دانست که جسمش با فکر و احساس خودش اداره می شود. پیشگویی آن زن می توانست بدون آسیب رساندن به او کاملاً خنثی و از بین برود، اگر خویشاوند من قدرت ذهن خود را درک می کرد.

پیشنهادات دیگران به خودی خود ، هیچ قدرتی ندارد ، جز قدرتی که از طریق افکار خود به آنها می دهید.

به یاد داشته باشید ، شما توان انتخاب دارید. زندگی را انتخاب کن! عشق را انتخاب کن! سلامتی را انتخاب کن!

 

 

هستی

با احترام. suggestion  در این متن به معنی تلقین و autosuggestion  یه معنی خودتلقینی یا خود القایی است

ممنونم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مطالب خواندنی ، جذاب و آموزشی | جواب های مشخص و واضح برای پرسش ها و سوال های رایج | ترجمه متن های علمی به همراه آموزش لغات انگلیسی
Designed By English Partner Powered by فاضل احمدزاده